Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Visa: Ponderea plăţilor contactless din România s-a dublat în 9 luni
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Visa: Ponderea plăţilor contactless din România s-a dublat în 9 luni
Stiri pe scurt

Visa: Ponderea plăţilor contactless din România s-a dublat în 9 luni

bankingnews.ro
Last updated: 15/12/2016 9:35
bankingnews.ro 8 ani ago
Share
SHARE

Ponderea plăţilor contactless a crescut, în România, de la 10% din totalul tranzacţiilor de plată cu carduri Visa, la începutul acestui an, la 20% în trimestrul al treilea, iar reţeaua de acceptare a plăţilor de acest gen a ajuns la aproape 50% din numărul total de POS-uri, reiese dintr-un studiu realizat de operatorul de carduri.

‘Adoptarea rapidă a plăţilor contactless este vizibilă în România. Ponderea acestora în totalul tranzacţiilor de plată cu carduri Visa s-a dublat în mai puţin de un an, de la 10% la începutul lui 2016 la 20% în trimestrul al treilea al anului. Astfel, anul acesta a continuat tendinţa de creştere spectaculoasă a utilizării tehnologiei contactless consemnată începând din 2015. Plăţile cu carduri contactless Visa au crescut de peste 20 de ori în 2015’, se menţionează într-un comunicat Visa.

În acelaşi timp, reţeaua de acceptare a plăţilor contactless a ajuns la aproape 50% din numărul total de POS-uri din România. La finalul trimestrului al treilea din 2016, existau 153.000 de terminale POS instalate la comercianţii din România, potrivit datelor BNR, ceea ce înseamnă că numărul terminalelor contactless depăşeşte 70.000.

La nivel european, rata de utilizare a cardurilor contactless a crescut la 52% în 2016, faţă de 36% anul trecut, în timp ce numărul total de carduri cu funcţie de plată contactless a ajuns la 165 de milioane de unităţi, iar reţeaua de acceptare a atins 3,4 milioane de terminale POS care utilizează această tehnologie, potrivit studiului citat.

‘Toate terminalele de plăţi nou instalate în prezent în Europa sunt contactless, obiectivul asumat fiind ca până în 2020 întreaga reţea europeană de POS-uri, inclusiv cea din România, să accepte astfel de plăţi’, menţionează comunicatul.

La nivel european, tendinţa de adoptare a plăţilor contactless este vizibilă nu doar la nivelul tinerilor, care sunt în mod natural mai înclinaţi să accepte noile tehnologii, ci în rândul tuturor categoriilor de vârstă. Cel mai ridicat ritm de creştere, de 64%, este consemnat în categoria 55 – 64 de ani, mai arată studiul Visa.

Totodată, realizatorii studiului susţin că există o corelaţie foarte strânsă între utilizarea curentă a tehnologiei contactless şi interesul pentru utilizarea viitoare a plăţilor mobile.

Studiul Visa a relevat, de asemenea, că în majoritatea cazurilor procesul de achiziţie a bunurilor de valoare mare implică atât magazine online, cât şi fizice.

‘Şapte din zece consumatori europeni merg într-un magazin fizic pentru a examina un produs pe care intenţionează să-l achiziţioneze online. Românii utilizează această tactică chiar mai frecvent, respectiv opt din zece cumpărători’, se subliniază în studiu.

You Might Also Like

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

BCR se alătură sistemului RoPay: plăți instant prin cod QR direct din aplicația George. Cristian Mustață dezvăluie care sunt pașii următori

Care sunt diferențele între cardurile de credit, de debit și cele de cumpărături și ce trebuie să știm despre acest tip de împrumut?

#DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare în contextul creșterii accelerate a cumpărăturilor online de Paște

Din aprilie, clienții UniCredit Bank și Alpha Bank România pot utiliza bancomatele ambelor bănci în aceleași condiții de cost. Mihaela Lupu: Este încă un pas făcut spre destinația noastră, aceea de a deveni o bancă mai puternică

TAGGED: carduri, plati, consumatori, contactelss, plata cu carduri, card, Visa, POS
bankingnews.ro 15/12/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Isărescu, la 100 de ani de la transferul tezaurului românesc la Moscova:Este atestat de documente autentice, semnate de ambele părți
Next Article FED a majorat dobânda de referinţă pentru prima oară anul acesta. Cum va fi afectată România? Florin Cîtu, analist financiar: atunci când SUA se va gripa noi vom face iar atac de cord”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

2 săptămâni ago

BCR se alătură sistemului RoPay: plăți instant prin cod QR direct din aplicația George. Cristian Mustață dezvăluie care sunt pașii următori

3 săptămâni ago

Care sunt diferențele între cardurile de credit, de debit și cele de cumpărături și ce trebuie să știm despre acest tip de împrumut?

o lună ago

#DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare în contextul creșterii accelerate a cumpărăturilor online de Paște

o lună ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?