Resursa umana este primordiala pentru institutiile de credit, pregatirea, pasiunea si implicarea fiind aspecte extrem de importante pentru bancheri. Corina Stoica, Director Retail Banking Division Private Banking & Investment Services Directorate la OTP Bank, este de parere ca bankingul se face prin oameni, calitatea serviciilor bancare fiind garantata, in primul rand, de functionarii bancilor.
”Resursa umana este cea mai importanta. Am sustinut intotdeauna ca bankingul se face prin oameni. Ceea ce deosebeste o banca de alta este calitatea angajatilor, pentru ca pana la urma institutiile de credit vand acelasi tip de produse. Eu tot timpul am incercat sa trezesc pasiunea in randul oamenilor ce alcatuiesc echipa de la OTP Bank. Clientii apreciaza legatura umana care se creeaza cu functionarul bancar, ei sunt deschisi discutiilor si, tocmai de aceea, consultanta devine primordiala”, apreciaza Corina Stoica.
In opinia sa, toate aceste elemente sunt covarsitoare mai ales pentru activitatea de private banking, acolo unde relatia dintre client si bancherul sau personal are un rol esential. ”In acest tip de business fara comunicare nu faci nimic. Trebuie sa fii tot timpul la curent cu noutatile, sa detii informatii in timp real, sa poti angaja in orice moment discutii profesioniste cu clientii, sa se vada cu ochiul liber pasiunea si dedicatia”, subliniaza directorul OTP Bank.
Corina Stoica mai evidentiaza faptul ca valoarea oamenilor isi spune cuvantul si in procesul de largire a portofoliul de clienti, cresterea numarului de beneficiari pe segmentul de private banking fiind asigurata mai cu seama prin metoda recomandarilor. ”Atunci cand un client este multumit de relatia cu banca, va recomanda institutia de credit apropiatilor si cunoscutilor sai”, sustine oficialul OTP Bank.
Pe partea de private banking, OTP Bank administreaza in prezent averile a cateva sute de clienti, unii dintre ei avand active de peste un milion de euro. In 2013, numarul clientilor private banking a crescut cu 20% fata de anul anterior, in timp ce valoarea activelor detinute s-a majorat cu 30%. Ponderea activelor plasate in fonduri de investitii pe acest segment de clienti s-a apreciat de la 12% la 23% pe parcursul anului precedent.
„Pentru acest an ne dorim o crestere a numarului de clienti si a activelor, dar si o diversificare a plasarii acestora. E bine ca orice client sa aiba in portofoliu si investitii intr-un fond de actiuni”, a precizat Corina Stoica.