Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: BCR și BCR Social Finance, împreună cu Synerb, deschid înscrierile la a doua ediție Marc Impact, program pentru antreprenoriat social. Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socială
Share
Notification Show More
Latest News
Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”
Analize Top news Stiri de top
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”
Stiri de top
Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”
Stiri de top
De ce sunt sfătuiți europenii să păstreze 100 de euro în numerar acasă?
Informații financiare
Piero Cipollone, BCE: Euro digital va fi lansat probabil în 2029
Informații financiare
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > BCR și BCR Social Finance, împreună cu Synerb, deschid înscrierile la a doua ediție Marc Impact, program pentru antreprenoriat social. Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socială
Stiri de top

BCR și BCR Social Finance, împreună cu Synerb, deschid înscrierile la a doua ediție Marc Impact, program pentru antreprenoriat social. Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socială

Gabriela Dinu
Last updated: 26/09/2025 16:05
Gabriela Dinu 9 secunde ago
Share
SHARE

BCR, BCR Social Finance și Synerb lansează înscrierile la cea de-a doua ediție a programului Marc Impact, acceleratorul regional care susține antreprenorii de impact și organizațiile ce dezvoltă soluții sustenabile pentru provocările sociale și de mediu. Înscrierile sunt deschise până pe 8 octombrie 2025, pe site-ul oficial https://ro.marc-impactprogramme.net.

Contents
Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socialăSonia Oprean: Programul oferă mai mult decât mentorat – creează contextul unei schimbări individuale și organizaționale solideOportunități pentru antreprenorii de impactCum a fost prima ediție Marc Impact ProgramAvantajele antreprenoriatul social Marc Impact sau programul unde impactul întâlnește finanțarea

Formularul de înscriere abordează teme relevante pentru orice antreprenor, de la impactul generat și cum arată modelul de business, până la planurile și viziunea de viitor.

Ștefan Buciuc: Construim punți între accesul la finanțare și inovația socială

“Marc este un program ancorat în realitatea antreprenorilor sociali și în puterea comunității, prin care organizațiile participante au reușit, numai în primul an, să atragă finanțări de peste 2,5 milioane de euro, prin expunere și conexiuni directe cu investitorii din întreagă regiune.

Marc reflectă angajamentul Fundației ERSTE de a susține dezvoltarea modelelor de business care pun pe primul loc impactul și respectul pentru comunitate, iar BCR Social Finance duce mai departe această misiune, construind punți între accesul la finanțare și inovația socială. Pentru antreprenorii de impact, Marc se diferențiază prin abordarea personalizată. Printr-un sprijin concret, aplicat pe fiecare tip de business, în funcție de etapa de dezvoltare și de nevoile specifice”, a declarat Ștefan Buciuc, CEO BCR Social Finance.

Sonia Oprean: Programul oferă mai mult decât mentorat – creează contextul unei schimbări individuale și organizaționale solide

„Experiența Marc este un proces construit pe înțelegerea profundă a nevoilor antreprenorilor de impact de a-și rafina strategia de creștere. Cu un portofoliu ce include 11 pachete de sprijin specializate și o echipă de peste 10 mentori cu experiență relevantă în afaceri cu impact, programul oferă mai mult decât mentorat – creează contextul unei schimbări individuale și organizaționale solide.

Sprijinul Marc este ancorat în expertiza noastră de lucru cu peste 200 de antreprenori sociali. Construim planuri viabile, conectate la realitățile pieței și creăm spații în care fiecare antreprenor social este pregătit să atragă resursele potrivite, pe baza unor strategii bine gândite și calibrate”, a declarat Sonia Oprean, Co-fondator și Co-CEO, Synerb.

Oportunități pentru antreprenorii de impact

Marc Impact este un accelerator cu o perioadă de șapte luni, gratuit și fără preluare de equity, creat de Fundația ERSTE și Erste Social Finance, implementat în România de Synerb, BCR și BCR Social Finance.

Participanții beneficiază de:
-mentorat individual și strategic, personalizat pe provocările fiecărei organizații, alături de o rețea de experți recunoscuți la nivel regional;
-expunere la o comunitate internațională de investitori și de instituții financiare, care oferă instrumente de blended finance menite să accelereze dezvoltarea și impactul afacerilor participante;
-acces la resursele și ecosistemul Erste, BCR Social Finance și BCR;
-sprijin din partea unor parteneri de comunitate, precum Măgurele Science Park și Amplify;
-o tabără de dezvoltare antreprenorială, unde echipele își vor testa și rafina modelele de business;
-workshop-uri tematice pe strategia de impact, planificare financiară, leadership, piață și finanțare;
-dezvoltarea unor instrumente personalizate, de la roadmap de scalare, pitch deck și investor one-pager;
-posibilitatea de a obține granturi catalitice, distribuite în urma unui pitch internațional alături de participanți din celelalte țări implicate;
-prezentarea proiectelor selectate la re:Marc Summit din Budapesta, în iunie 2026.

Cum a fost prima ediție Marc Impact Program

Prima ediție Marc Impact a reunit 70 de startupuri de impact din România, Austria și Ungaria. Dintre acestea:
-39 de organizații au beneficiat de consiliere personalizată, adaptată provocărilor lor specifice
-9 finaliste (câte trei din fiecare țară) și-au prezentat proiectele în fața unui juriu internațional la Viena, în cadrul re:Marc Summit, în luna mai a acestui an.

Avantajele antreprenoriatul social

În cadrul re:Marc Summit de la Viena, România a fost reprezentată de HELP Autism, OPHORI Handmade Cosmetics și PiciordePlay. Cele trei businessuri au demonstrat cum antreprenoriatul social poate aduce schimbări majore, de la incluziune pentru persoanele cu dizabilități la acces la cultură pentru publicul din medii dezavantajate și extinderea serviciilor pentru mii de familii afectate de autism.

După succesul primei ediții, Marc Impact Program se extinde în Cehia, Serbia și Croația, consolidându-și rolul de hub regional pentru fondatorii orientați către impact social și de mediu în Europa Centrală și de Est.

Marc Impact sau programul unde impactul întâlnește finanțarea

Marc Impact este un proiect inițiat de Fundația ERSTE, Erste Social Finance Holding, IFUA Nonprofit și SIMPACT. În România, Marc este implementat de Synerb, BCR și BCR Social Finance.

BCR se află într-o postură unică în industria bancară din România după ce, în 2016, a făcut primii pași în consolidarea strategiei financiare și sociale prin crearea departamentului de Social Banking. Acest departament continuă ideea inițială pe baza căreia a fost creată prima bancă din cadrul Erste Group, în anul 1819, susținând activitățile bancare cu impact în societate și oferind suport organizațiilor non-guvernamentale și afacerilor centrate pe impact social.

You Might Also Like

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”

Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon

10 ani de CSALB: de la neîncredere la mii de negocieri reușite și milioane de euro în beneficiul consumatorilor

TAGGED: Synerb, Marc Impact, Sonia Oprean, antreprenoriat social, BCR, Erste, antreprenori, antreprenor, Ștefan Buciuc, Fundatia ERSTE, BCR Social Finance
Gabriela Dinu 26/09/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

5 ore ago

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

o zi ago

Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”

o zi ago

Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?