Utilizarea vocii ca instrument pentru acordarea unor servicii financiare este în primele etape ale adoptării, însă Amazon e gata de lansarea plății facturilor cu ajutorul Alexa, în SUA .
Deja Capital One și Ally Bank au dezvoltat servicii care permit clienților să interacționeze cu banca prin intermediul dispozitivelor Alexa.
Sondajele recente sugerează o acomodare tot mai bună a clienților cu acest tip de serviciu.
Potrivit unui studiu Paysafe, efectuat pe mai mult de 6.000 de consumatori din S.U.A., Canada, Germania, Austria și Bulgaria, disponibilitatea consumatorilor de a utiliza plățile vocale depinde foarte mult de tipul tranzacției.
Studiul arată că 57% dintre consumatori ar folosi tehnologia vocală pentru a plăti „bunuri și servicii cu valoare mică” și doar 18% declară că vor plăti pentru o vacanță cu valoare mai mare, cum ar fi zborul către o locație scumpă, cu ajutorul plății vocale.
În India, clientul vorbeste cu Alexa și plăteste facturile prin Amazon Pay, din 15 octombrie 2019.
Odată aprobată, Alexa va finaliza tranzacția folosind Amazon Pay și va trimite o notificare la numărul de telefon mobil înregistrat al clientului, confirmând tranzacția.
Noul serviciu acceptă facturi de plată precum cele de energie electrică, apă, telefon mobil, gaz, bandă largă, DTH și multe altele.
„Această nouă integrare a Amazon Pay cu Alexa va ajuta la reducerea timpului și a efortului pentru clienții care utilizează Amazon Pay și repetă tranzacții similare în fiecare lună”, a declarat Puneesh Kumar, Amazon India.
Pentru noii clienți Amazon Pay, Alexa va trimite un link pentru a-și înregistra detaliile facturii în aplicația de cumpărături Amazon înainte de a continua plata facturii. Pentru a adăuga portofelul, clienților li se va permite să adauge fonduri și în portofelul Amazon Pay prin comenzi vocale.