Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Profilul consumatorului rural: 20% nu folosesc instrumente bancare. 70% au cont bancar și datorită pensiei
Share
Notification Show More
Latest News
Grupul Banca Transilvania ajunge la 800.000 de participanți la fondurile de pensii din Pilonul 2 și 3, în urma achiziției BRD Pensii. Ömer Tetik: ”Pensiile private au devenit un pilon al stabilității financiare naționale”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Politica fiscală, costul finanțării și stabilitatea financiară
Opinii Stiri de top
Banca Transilvania a coordonat, ca aranjator principal, finanțarea sindicalizată de 300 milioane de euro pentru Autonom Services
Stiri de top
Harta Reciclării și ING România lansează campania „Muntele de Haine”, care combate impactul deșeurilor textile cu soluții practice de reducere și reutilizare
Stiri de top
26% dintre respondenții unui studiu online cunosc Proiectul național de educație digitală #SigurantaOnline
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Profilul consumatorului rural: 20% nu folosesc instrumente bancare. 70% au cont bancar și datorită pensiei
Stiri pe scurt

Profilul consumatorului rural: 20% nu folosesc instrumente bancare. 70% au cont bancar și datorită pensiei

Gabriela Dinu
Last updated: 28/11/2017 11:10
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Un profil general al consumatorilor rurali, realizat de firma de consultanţă Nielsen, relevă că aceştia au 41 de ani, în medie, 68% sunt angajaţi, 73% sunt căsătoriţi, merg la cumpărături de trei ori pe săptămână, 46% au maşină, 63% au smartphone, iar 70% au cont bancar.

„România rurală, cu peste 10 mii de sate şi 9 milioane de locuitori, are un potenţial de dezvoltare insuficient explorat. 68% din populaţia activă are venituri decente din salarii, care îi acoperă necesităţile lunare şi îi permit şi unele cheltuieli adiţionale. Se observă şi o tendinţa de convergenţă între valorile, stilul de viaţă şi comportamentul de consum ale cumpărătorilor din mediul rural şi urban, în special la tineri. Puşi în contexte similare, cumpărătorii din urban şi rural ar avea aceleaşi comportamente de consum, prin urmare o dezvoltare a retailului rural este o reală oportunitate”, arată studiul.

Consumatorii au profile în general similare cu cei din urban. Studiul a identificat cinci tipologii, dintre care trei ar reprezenta un potenţial real pentru comercianţii din România, deoarece au un tipar complex de nevoi, un comportament de cumpărare şi posibilităţi financiare comparabile cu cele din urban.

Majoritatea repondentilor au că principală sursă de venit salariul sau pensia, doar unul din cinci câştigându-şi existenţa şi din activităţi legate de agricultură. Peste 20% din ei au declarat că nu au folosit niciun fel de instrumente bancare, pentru că fie nu le sunt necesare, fie nu le înţeleg utilitatea.

Studiul Nielsen Rural România a fost realizat în perioadă septembrie-octombrie 2017, pe un eşantion de 1.000 de locuitori din mediul rural din localităţi situate la minim 20 km de un oraş de peste 100.000 locuitori. Eşantionul, format din bărbaţi şi femei cu vârste între 18 şi 65 de ani, are cote reprezentative pentru mediul rural. Interviurile au fost realizate faţă în faţă iar rezultatele au o marjă de eroare de ± 3,1%.

You Might Also Like

26% dintre respondenții unui studiu online cunosc Proiectul național de educație digitală #SigurantaOnline

ING Bank și Generali România lansează plata serviciilor de asigurare prin scanarea codului QR RoPay, direct din aplicația bancară

ProCredit Bank lansează „Marea ProPulsare” pentru antreprenori: zero costuri bancare timp de 2 ani și acces la parteneriate în 12 țări

Barometru CFA explică de ce educația financiară rupe vraja marilor tentații: 64% dintre români depășesc bugetul planificat în timpul sărbătorilor, iar 33% apelează la credit

Bank Friday la Banca Transilvania: carduri cu bonusuri, dobândă fixă 2 ani la creditul imobiliar, beneficii la asigurări și investiții, leasing cu dobândă zero și abonamente UNTOLD la 500 de lei

TAGGED: cont, consumator, rural, instrumente bancare, card
Gabriela Dinu 28/11/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Europenii preferă cash-ul. Suedia a fost prima ţară din Europa care a introdus bancnotele în circulaţie . Și poate fi prima țară care renunță la banii cash
Next Article România în Zona Euro: dacă sau când?
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

26% dintre respondenții unui studiu online cunosc Proiectul național de educație digitală #SigurantaOnline

2 zile ago

ING Bank și Generali România lansează plata serviciilor de asigurare prin scanarea codului QR RoPay, direct din aplicația bancară

4 zile ago

ProCredit Bank lansează „Marea ProPulsare” pentru antreprenori: zero costuri bancare timp de 2 ani și acces la parteneriate în 12 țări

o săptămână ago

Barometru CFA explică de ce educația financiară rupe vraja marilor tentații: 64% dintre români depășesc bugetul planificat în timpul sărbătorilor, iar 33% apelează la credit

2 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?