Marea majoritate a consumatorilor – 93% – preferă autentificarea biometrică în locul celei printr-o parolă atunci când accesează servicii financiare de pe dispozitive mobile. Acest fapt nu vine ca o surpriză, de vreme ce folosirea securității biometrice (printre care amprenta digitală sau scanarea irisului) este o metoda mult mai sigură, care elimină dezavantajul de a memora o parolă. Cu toate acestea, în timp ce 92% dintre profesioniștii din domeniul bancar vor să adopte tehnologia biometrică, punerea ei în practică întârzie și numai 36% dintre directorii executivi din domeniu consideră că au experiența necesară în livrarea unor astfel de tehnologii.
Pentru a veni în întâmpinarea acestei provocări, Mastercard și Departamentul de Științe Informatice al Universității din Oxford și-au unit forțele pentru explorarea acestei tehnologii care avansează foarte repede și a dezvoltării unor direcții de lucru care să vină în sprijinul băncilor, astfel încât acestea să înțeleagă rolul tehnologiei biometrice. În acest sens, a fost lansat studiul „Tehnologia biometrică în serviciile financiare: ghid în cinci puncte”.
Ajay Bhalla, Președinte, Global Enterprise Risk & Security, Mastercard, a comentat apariţia studiului, spunând: „Tehnologia biometrică, inclusă în aria mai vastă a serviciilor financiare concentrate pe client, le oferă oamenilor puterea să aibă acces instant la informațiile lor financiare sau să efectueze o plată. Biometria conduce în topul tendințelor către un viitor eliberat de parole, în care identitatea digitală va fi doar despre cine suntem, nu despre ce ne putem aduce aminte.”
Având ca obiectiv atât îmbunătățirea experienței clienților, cât și siguranța acestora, Mastercard a fost un lider de piață în avansarea tehnologiei biometrice în serviciile de plată. Mastercard Identity Check Mobile, serviciu acum disponibil la nivel global, accelerează substanţial experiențele de plată, sporind în același timp și siguranța acestora. Posesorii de carduri își verifică identitatea prin folosirea scanării amprentei digitale pe telefoanele mobile sau prin tehnologia de recunoaștere facială prin auto-fotografiere sau „selfie”.
Având în vedere faptul că vânzările globale de smartphone-uri sunt așteptate să crească cu 400 de miliarde de dolari în anul următor, oamenii de pe întreg mapamondul vor avea acces la tehnologia care să facă posibilă plata biometrică. Prin intermediul unor iniţiative precum colaborarea cu Universitatea din Oxford, Mastercard își accelerează propriul rol de inovator și de companie responsabilă cu propagarea soluțiilor de plată biometrice pe telefon în domeniul serviciilor financiare.
După cum afirmă și Bhalla, „Acest ghid este fundamental pentru accelerarea dezvoltării tehnologiei mobile biometrice pentru consumatori și pentru industrie deopotrivă, iar colaborările sunt cheia acestor succese. Nu putem obține rezultate decât dacă industria, mediul academic, guvernele și furnizorii de tehnologie înțeleg și contribuie la evoluția acestor 5 factori care ajută la dezvoltarea tehnologiei biometrice.”
Potrivit studiului efectuat de Mastercard și Universitatea din Oxford, cei 5 factori care facilitează adoptarea tehnologiei biometrice în serviciile financiare sunt:
Performanța – combinarea unui algoritm cu o rata scăzută de eroare cu un dispozitiv de autentificare a identităţii;
Utilizarea – dezvoltarea unei experiențe de plată care să ofere încredere și siguranță, rămânând în același timp atractivă chiar și pentru utilizatorii reticenţi la inovaţii tehnologice;
Interoperabilitatea – asigurați-vă că soluțiile tehnologice vor putea fi operabile și de pe alte dispozitive, folosind o varietate de metode (identificarea irisului, a vocii, a amprentelor);
Securitatea – reduceţi la minimum riscurile, asigurându-vă că datele biometrice nu pot fi decriptate și că ele nu părăsesc dispozitivul utilizatorului;
Confidențialitatea – folosiți tehnologii de ultima oră pentru a oferi confidențialitate și anonimitate chiar și în cazul unor tehnologii de autentificare.