Tribunalul Bucuresti a comunicat hotararea privind judecarea in prima instana a actiunii introduse de catre un grup de 192 clienti ai bancii referitoare la anumite clauze din contractele de credit ale acestora. Instanta a admis partial actiunea, respingand ca nefondate cererile privind modul de calcul al dobanzilor. Instanta a admis, tot partial, cererile privind calculul comisioanelor de administrare credit si gestiune risc, acesta din urma aferent numai contractelor de credite de nevoi personale.
Referitor la decizia de astazi a instantei, BCR considera ca „a ales cu buna stiinta sa restructureze creditele si sa ajute peste 20.000 de clienti impreuna cu familiile lor sa depaseasca dificultatile financiare din ultima perioada. Banca a dorit intotdeauna sa isi sprijine clientii alegand calea dialogului si nedorind sa se judece cu acestia. De altfel, in speta citata, grupul de 192 de clienti desi reprezinta proportional un segment foarte restrans, ar fi putut beneficia de foarte multa vreme de o solutie foarte avantajoasa de refinantare, pe care, din motive neclare, au respins-o; suntem in continuare deschisi la o solutie amiabila despre care credem ca, in primul rand, este in interesul financiar al acestora iar, in al doilea rand, ii fereste de timp pierdut si de cheltuieli cu avocatii”.
Potrivit BCR, decizia instantei (intr-un proces de grup) confirma legitimitatea clauzelor de calcul al dobanzilor. „Totodata, reiteram faptul ca intelegem greutatile prin care trec clientii in aceasta perioada dificila si incercam sa gasim solutii in limitele legale/financiare. Asa cum niciun agent economic nu poate vinde un produs sub costurile sale de productie, banca calculeaza dobanda unui credit astfel incat sa poata acoperi costurile sale de finantare si sa isi poata indeplini rolul sau simplu, dar fundamental, de finantator al economiei”, se mai spune in comunicatul transmis de BCR.