Pentru orice om de afaceri, intalnirile si sedintele de lucru fac parte din rutina de zi cu zi. De aceea trebuie sa stii cum sa le conduci pentru a-ti atinge obiectivele propuse. Pentru ca totul sa iasa „ca la carte”, ai in vedere urmatoarele 11 sfaturi despre cum sa coordonezi o intalnire de afaceri.
1. Aseaza-te in pozitie dominatoare. In capul mesei sau cu fata spre usa sunt locurile cele mai recomandate.
2. Vino mai devreme. Obisnuieste-te cu camera, aranjeaz-o dupa cum vrei si fa-te comod.
3. Organizeaza-te. Scrie-ti o agenda scrisa a intalnirii, incepe la timp, anunta cand se va termina, si tine lucrurile pe fagasul dorit.
4. Hotaraste-te cum o sa incepi. Dupa cum prezinti agenda vei atrage sau scadea interesul oamenilor. Hotaraste tonul pe care il vrei.
5. Condu discutia. Permite-le oamenilor sa-si dea cu parerea, dar cand se ajunge la o intelegere mergi mai departe. Tine oamenii pe linia corecta.
6. Stabileste caile ulterioare de comunicare. Invita oamenii sa trimita comentarii daca apar idei noi dupa intalnire.
7. Nu te lasa distras de crearea atmosferei. Nu pierde prea mult timp servind mancare sau facandu-i pe oameni sa se simta confortabil. Daca servesti mancare sau bautura, deleaga responsabilitatea altcuiva sa se asigure ca mancarea vine si e din plin.
8. Nu vorbi tare. Astfel oamenii vor trebui sa-ti dea atentie, sa te auda. O voce poate fi puternica si pe un ton jos.
9. Nu permite intreruperile. Taie discutiile in paralel sau roaga-i sa-si tina ideile in minte pana cand se ajunge la subiectul in cauza.
10. Mentine contactul vizual. Participantii vor fi atenti la tine.
11. Strange sprijin. Organizeaza sedinte scurte si evita-le pe cele nenecesare. Din respect pentru timpul lor, oricand este posibil, organizeaza agenda astfel incat daca sunt persoane care nu pot sta la toata intalnirea sa poate vorbi la inceput.