Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu OTP Bank România: Bărbații economisesc mai mult și sunt mai preocupați de planificarea anilor de pensie
Share
Notification Show More
Latest News
BCE menține nemodificate dobânzile, în timp ce riscurile economice se echilibrează
Informații financiare
Inflația urcă la 9,9% în august. ING: BNR va menține dobânda la 6,5%, până cel puțin în aprilie 2026
Stiri de top
Banca Transilvania finanțează cu peste 10 milioane de euro o fabrică modernă Pinum. Tiberiu Moisă: Proiectul de la Moara Vlăsiei este unul ambițios, care susține industria locală și aduce valoare adăugată economiei
Stiri de top
BNR, MEC, ARB, IBR și FGDB au organizat 28 de Ateliere de educație financiară pentru profesori la nivel național
Stiri de top
Încep înscrierile în a doua ediție a programului She’s Next, inițiat de ING și Visa, în colaborare cu Impact Hub Bucharest. Luana Sorescu: ”Credem că atunci când femeile antreprenoare au acces la instrumente, finanţare şi o reţea de susținere, pot transforma ideile bune în poveşti de succes”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Studiu OTP Bank România: Bărbații economisesc mai mult și sunt mai preocupați de planificarea anilor de pensie
Stiri pe scurt

Studiu OTP Bank România: Bărbații economisesc mai mult și sunt mai preocupați de planificarea anilor de pensie

Gabriela Dinu
Last updated: 23/10/2018 11:28
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Femeile sunt mai preocupate de economisire decât bărbații, însă reușesc să pună bani deoparte într-un procent mai mic decât aceștia, relevă un studiu realizat de OTP Bank România, prin intermediul Fundației Dreptul la Educație.

Studiul identifică și alte diferențe între sexe în privința comportamentelor financiare. Potrivit datelor rezultate, principala preocupare a bărbaților este nivelul de trai la pensie, în timp ce un procent mai mare dintre femei declară că sunt liniștite în această privință.

OTP Bank România și FinZoom.ro au derulat în perioada 22 august – 24 septembrie un sondaj 100% online privind comportamentul financiar al românilor. Sondajul s-a desfășurat pe site-ul de comparații de produse financiare FinZoom.ro și pe Facebook, pe un eșantion de 1.000 de persoane cu vârstă peste 18 ani, dintre care aproximativ jumătate (48%) au studii superioare, iar 16% studii superioare economice. 

Bărbații reușesc să economisească mai bine decât femeile

În timp ce principala preocupare a femeilor (19% dintre femei) este cum să economisească, un procent mai mare de bărbați declară că pot să economisească sistematic (66% vs. 54% dintre femei).

Bărbații sunt preocupați în egală măsură în ce să investească pe termen lung și cum să economisească (fiecare cu 16%) și tot ei sunt cei care au reușit într-un procent mai mare să pună bani deoparte în ultimele 6 luni. Astfel, în timp ce 26% dintre bărbați spun că nu au reușit să pună deoparte nimic în această perioadă, 44% dintre femei se află în această situație.

Chiar dacă bărbaților le provoacă mai mult stres să se ocupe de bani (65% dintre bărbați vs. 56% dintre femei), femeile sunt mai preocupate decât bărbații de cum să se descurce din salariu (15%, vs. doar 11% dintre bărbați).

Dacă ar rămâne fără un loc de muncă (sau sursă principală de venit), bărbaților le-ar ajunge mai mult timp banii (25% peste 9 luni, 23% între 3-5 luni), în timp ce femeilor le-ar ajunge banii sub o luna (39%) sau 1-2 luni (29%).

Cei mai mulți bărbați (28%) au puse economii deoparte pentru perioade mai grele, în timp ce același procent de femei declară că nu au economii.

Femeile sunt mai liniștite când se gândesc la pensie

Principala preocupare a bărbaților este nivelul de trai la pensie (19% vs. 17% femeile). De altfel, un procent mai mare dintre femei declară că sunt liniștite în ceea ce privește anii de pensie (70% dintre femei vs. 54% dintre bărbați).

În ultimii 2 ani, 45% dintre bărbați au spus că au fost preocupați de două sau mai multe ori de planificarea anilor de pensie (33% femeile), iar 40% dintre femei nu s-au preocupat de acest lucru niciodată (vs. 28% dintre bărbați).

De altfel, întrebați la ce vârstă ar putea ieși la pensie, astfel încât să păstreze 65% din venitul actual, peste jumătate dintre femeile intervievate au răspuns că nu s-au gândit încă la acest aspect (57%), în timp ce doar 38% dintre bărbați au declarat acest lucru.

 

Bărbații sunt mai responsabili în rambursarea creditului de pe card 

51% dintre femei nu au card de credit (față de 38% dintre bărbați), iar doar 19% dintre femei rambursează întotdeauna integral suma utilizată de pe cardul de credit în următoarea luna, față de 32% dintre bărbați.

Întrebați dacă ar trebui să facă o reparație majoră sau ar trebui să schimbe un bun de folosință îndelungată, atât bărbații (53%) cât și femeile (41%) ar face această cheltuială din surse proprii. La familie și prieteni ar apela 25% dintre femei și 13% dintre bărbați, la cardul de credit existent ar apela 25% dintre bărbați și 17% dintre femei, iar către un credit bancar sunt mai deschiși bărbații (13% vs 6% femeile).

Buget personal – femeile amâna cheltuielile pentru când au bani, pe când bărbații cumpără pe loc dacă trebuie

Majoritatea femeilor (52%) și a bărbaților (47%) a declarat că nu și-a făcut un buget personal, în scris, în ultimele 12 luni, însă 41% din ambele categorii au făcut acest lucru de câteva ori în această perioadă.

În situația în care, în vreo categorie, și-au dorit să cheltuie mai mult decât banii avuți la dispoziție, femeile au amânat achiziția pentru luna viitoare, când au avut bani (42%), în timp ce 38% dintre bărbați au declarat că „daca trebuia cumpărat, l-au cumparat”.

39% dintre femei decid să facă o cheltuială doar dacă există suma planificată în bugetul personal (vs 32% bărbații), în contul curent 19% (la fel bărbații, 20%) sau pe cardul de credit 8% (11% bărbații).

Când se gândesc la cheltuieli importante la care se așteaptă, 51% dintre femei vs. 37% bărbați își fac griji fiindcă nu știu ce se va întâmpla, iar procentul de bărbați total liniștiți este dublu (23%, față de 12% femei).

Cumpărăturile se fac în funcție de nevoie, iar la prieteni se apelează pentru sfaturi financiare

Femeile cumpără dacă au și alții același lucru (60%), dacă au nevoie de acel lucru (59%) sau dacă este la modă (48%), în timp ce bărbații cumpără în primul rând dacă au nevoie de acel lucru (57%), dar și pentru ei contează la fel de mult dacă alții îl au (54%) sau dacă e la modă (41%).

Înainte de a lua decizii financiare, ambii apelează în primul rând la rude, prieteni, cunoștințe (femeile 35%, bărbații 29%), însă pe locul doi femeile spun că nu există cineva la care apelează permanent pentru a cere sfaturi (30%), în timp ce bărbații apelează la informații publice, media (26%).

Asigurările – produse financiare foarte puțin cunoscute și folosite 

Când vine vorba despre polițe de asigurări, cu excepția celor auto și de locuințe, în jur de un sfert din cei intervievați nu sunt familiarizați cu aceste produse, iar procentul celor care dețin asigurări de viață, de sănătate ori de bunuri variază, depașind rareori 50%.

Nu au asigurări de viață 68% dintre femei și 55% dintre bărbați, iar 19% din ambele categorii nu știu pentru ce ar ajunge asigurarea lor de viață.

Situația este asemănătoare când vine vorba de asigurarea de sănătate (boală și accidente): 68% dintre femei și 54% dintre bărbați nu au asigurare de boală și accidente, iar 20% dintre femei și 26% dintre bărbați nu știu pentru ce ar acoperi cea pe care o au.

Când vine vorba de asigurarea de bunuri, procentele se schimbă: 50% dintre femei nu dețin o astfel de asigurare (37% este procentul la bărbați), 22% nu știu pentru ce ar ajunge (16% dintre bărbați), iar 15% spun că nu ar ajunge pentru a înlocui bunul avariat vs. 26% dintre bărbați care declară că ar ajunge să înlocuiască bunul avariat.

Asigurarea auto și cea de locuiță sunt cele care predomină, împreună reprezentând peste 60% dintre asigurările deținute de ambele sexe.

You Might Also Like

Adio IBAN: Salt Bank și Libra Internet Bank introduc plăți doar cu numărul de telefon, instant și gratuit

Podcast CSALB. Ne pot ajuta roboții în relația cu banca? Cât de mult va schimba Inteligența Artificială bankingul românesc?

Raiffeisen Bank lansează primul card de credit 100% digital, disponibil instant în Smart Mobile

Back to School. Un simplu card nu mai este suficient în 2025. De ce mai are nevoie un copil pentru a învăța să-și gestioneze banii și cum arată ofertele băncilor dedicate minorilor

Patria Bank lansează cardul de credit accesibil online. Valentin Vancea: Ne vom concentra pe extinderea funcționalităților platformei Patria de Oriunde

TAGGED: cont, femei, bani, pensie, credit, buget, card, asigurari, economisire, imprumut, asigurare, card de credit
Gabriela Dinu 23/10/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article 80 de studenți UAIC vor beneficia de stagii de practică în proiectul „Simulator de Carieră”
Next Article Confederația Patronală Concordia face apel la responsabilitate economică: majorările salariale să fie corelate cu capacitatea economiei de a le susține într-un mod durabil și realist
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Adio IBAN: Salt Bank și Libra Internet Bank introduc plăți doar cu numărul de telefon, instant și gratuit

5 zile ago

Podcast CSALB. Ne pot ajuta roboții în relația cu banca? Cât de mult va schimba Inteligența Artificială bankingul românesc?

6 zile ago

Raiffeisen Bank lansează primul card de credit 100% digital, disponibil instant în Smart Mobile

6 zile ago

Back to School. Un simplu card nu mai este suficient în 2025. De ce mai are nevoie un copil pentru a învăța să-și gestioneze banii și cum arată ofertele băncilor dedicate minorilor

7 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?