Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CSALB: Peste 1 milion euro obținuți din negocierile consumatorilor cu băncile în 2018
Share
Notification Show More
Latest News
Fitch confirmă rating-urile pentru Banca Transilvania, subliniind poziția puternică și performanța robustă a celei mai mari bănci din România
Stiri de top
#BankingNews20. O lampă aprinsă pentru România financiară. BCR, premiată la Gala BankingNews cu distincția „ILUMINARE” pentru recunoașterea unei misiuni care a schimbat în România paradigma discuțiilor despre bani
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Românii vor cheltui mai mult de Crăciun în 2025 față de anul trecut. Mihail Ion: ”Românii își gândesc tot mai atent bugetele de sărbători și că preferă să se bazeze pe resurse proprii pentru a-și acoperi cheltuielile”
Stiri de top
#BankingNews20. Coroana puterii în banking: Banca Transilvania a primit la Gala BankingNews trofeul care îi celebrează parcursul în bankingul românesc. Distincția „PUTERE” – simbol al unei evoluții remarcabile
Stiri de top
#BankingNews20. Podurile invizibile ale industriei bancare. Asociația Română a Băncilor, premiată la Gala BankingNews cu distincția ”CONEXIUNE”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > CSALB: Peste 1 milion euro obținuți din negocierile consumatorilor cu băncile în 2018
Stiri pe scurt

CSALB: Peste 1 milion euro obținuți din negocierile consumatorilor cu băncile în 2018

Gabriela Dinu
Last updated: 30/01/2019 11:48
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Negocierile realizate prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, deopotrivă consumatorilor, cât și întregului sistem bancar din România. Astfel, suma precizată reprezintă o diminuare a efortului de plată pentru consumatorii români, obținută în anul 2018 și, în același timp, permite continuarea raporturilor contractuale în care s-au angajat cele două părți. Față de valoarea înregistrată în anul 2017, suma din 2018 este de peste trei ori mai mare.

“Dacă ne gândim că în anul 2017 consumatorii români au obținut o diminuare a efortului de plată de 303 mii de euro în urma negocierilor cu băncile, creșterea înregistrată anul trecut este remarcabilă. Depășirea pragului de 1 milion de euro arată, pe de o parte, faptul că tot mai mulți consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, în schimbul rezolvării litigiilor în instanță și, pe de altă parte, disponibilitatea băncilor de a negocia“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Recordul valoric al anului 2018

Cel mai important caz, din punct de vedere valoric, soluționat de conciliatorii CSALB anul trecut, a fost cel al unui consumator din București care a obținut o reducere a efortului de plată de aprope 39.000 EUR. În acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare și restituirea comisionului de acordare a creditului. Același consumator a obținut, tot prin intermediul CSALB, ștergerea soldului de 18.000 EUR pentru un credit încheiat cu o altă bancă.

În 2018, cererile către CSALB aproape s-au triplat

Anul 2018 a adus rezultate importante : cererile venite din partea consumatorilor au depășit încă din luna octombrie pragul de 1.000 și au încheiat anul la nivelul de 1.293. În 2017 au fost înregistrate doar 505 cereri.
Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255% în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90% au fost soluționate favorabil, prin înțelegerea părților.

Activitatea Centrului a fost eficientizată anul trecut și prin introducerea aplicației online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere. De la introducerea aplicației, sfârșitul lunii iulie, și până la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicației (reprezentând aproximativ 30% din numărul total al cererilor conforme înregistrate în anul 2018).

Proiecte pentru 2019

În acest an, CSALB va continua campania de informare a consumatorilor prin intermediul Caravanei CSALB. În 2018, reprezentanții Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar au prezentat beneficiile concilierii consumatorilor din Timișoara, Cluj – Napoca, Constanța și Iași.

Anul acesta, Caravana CSALB își propune să ajungă și în alte orașe importante ale țării, precum Craiova, Brașov, Sibiu sau Oradea.
Consumatorii pot afla că întreaga procedură este gratuită pentru ei și timpul de rezolvare a unui dosar este de cel mult 90 de zile. În plus, de la conciliatorii care însoțesc această Caravană CSALB, pot obține informații directe despre modul în care se desfășoară negocierile cu băncile.

Tot pentru o mai bună comunicare cu consumatorii, anul acesta CSALB va implementa și un sistem de call-center.



You Might Also Like

Fitch confirmă rating-urile pentru Banca Transilvania, subliniind poziția puternică și performanța robustă a celei mai mari bănci din România

#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”

În primele 9 luni din an, profitul Patria Bank a crescut cu 33%. Valentin Vancea explică accelerarea: Am continuat să extindem finanțările pentru companii și persoane fizice, menținând un control atent al riscurilor

De ce nu mișcă BNR dobânda? Cosmin Marinescu, viceguvernator, explică adevăratul risc din spatele inflației de azi

ING Bank, împreună cu un sindicat de bănci, sprijină grupul Rodbun cu o finanțare verde de 19,5 milioane de euro pentru extinderea pădurilor din România

TAGGED: credite, consumatori, Alexandru Paunescu, CSALB
Gabriela Dinu 30/01/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article În ce investim când piețele sunt instabile?
Next Article Conferința ”EU plătesc cu cardul”, Ediția a V-a
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fitch confirmă rating-urile pentru Banca Transilvania, subliniind poziția puternică și performanța robustă a celei mai mari bănci din România

21 de minute ago

#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”

2 săptămâni ago

În primele 9 luni din an, profitul Patria Bank a crescut cu 33%. Valentin Vancea explică accelerarea: Am continuat să extindem finanțările pentru companii și persoane fizice, menținând un control atent al riscurilor

2 săptămâni ago

De ce nu mișcă BNR dobânda? Cosmin Marinescu, viceguvernator, explică adevăratul risc din spatele inflației de azi

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?