Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Pandemia va accelera adopția tehnologiilor digitale în sectorul bancar
Share
Notification Show More
Latest News
Alessio Cioni, la finalizarea fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank: ”Ne concentrăm pe a deveni o bancă simplă. Vom pune accent pe creșterea organică, consolidând prezența pe piață și urmărind creșterea cotei de piață”
Interviuri Stiri de top
În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate
Stiri de top
„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”
Stiri de top
„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor
Stiri de top
Raiffeisen Bank și-a majorat activele cu 10% și a obținut un profit de 1,36 miliarde de lei. Zdenek Romanek: ”Am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială, și expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii > Pandemia va accelera adopția tehnologiilor digitale în sectorul bancar
OpiniiTop news

Pandemia va accelera adopția tehnologiilor digitale în sectorul bancar

Ufuk Tandoğan
Last updated: 30/06/2020 10:08
Ufuk Tandoğan 5 ani ago
Share
SHARE

Este de așteptat ca pandemia COVID-19 să fie cea mai mare provocare pentru economia mondială din ultimul secol. Depășirea impactului său va fi un proces de durată, în condițiile în care majoritatea businessurilor, printre care și băncile, să luptă să meargă înainte. Cu toate acestea, sectorul financiar se află în poziția unică de a juca un rol esențial în susținerea comunităților și a clienților săi. Exact acestea sunt și așteptările. Guvernele și autoritățile de reglementare doresc ca sectorul bancar să sprijine în mod activ economia prin programe de creditare, precum și alte soluții financiare pentru întreprinderi și familii. Felul în care băncile vor fi percepute în anii următori s-ar putea să depindă de răspunsul lor de astăzi.

Pe măsură ce scăderea economică se estompează și viața revine la o nouă normalitate, băncile de retail se recalibrează pentru viitor, un viitor ale cărui coordonate s-au schimbat aproape peste noapte: nevoile financiare ale clienților, modul de interacțiune cu băncile, modul în care lucrează angajații și chiar așteptările societății față de bănci. În timp ce se adăposteau, ca urmare a măsurilor impuse de autorități pentru a combate răspândirea virusului, consumatorii au apelat la tehnologia digitală pentru a-şi rezolva diverse probleme, pentru videoconferințe, plăți peer-to-peer sau servicii bancare online. Pentru că nu au putut vizita sucursalele bancare, clienții au utilizat aplicațiile mobile și serviciile de internet banking într-un număr mai mare ca oricând.

Potrivit unui sondaj realizat de McKinsey asupra clienților europeni, în doar două luni, adopția soluțiilor bancare digitale a avansat cu doi ani. „Gradul de utilizare a soluțiilor digitale a crescut cu 20%, utilizarea cash-ului s-a înjumătățit, între 30 și 40% dintre consumatori au avut mai multă nevoie de consultanță, în timp ce între 20 și 40% au solicitat produse care să îi susțină pe durata crizei”, arată MxKinsey în No Going Back: New Imperatives for European Banking.

Creșterea cererii pentru servicii bancare digitale pune acum mai multă presiune asupra sectorului financiar, pentru a inova și pentru a accelera adopția tehnologiilor digitale. Clienții vor să aibă libertatea să își desfășoare întreaga activitate financiară, în siguranță și cu uşurinţă, de pe telefon sau laptop. Aceştia au văzut că atunci când s-a declanșat pandemia și sectorul bancar a fost forțat să ofere consumatorilor alternative de digital banking, au reușit să facă acest lucru într-un interval de timp pe care nimeni nu l-a crezut fezabil. Acum, așteaptă aceeași promptitudine și grad de inovație în adaptarea la schimbare și adoptarea tehnologiei ca noul mod de operare.

Saltul făcut în ultimele luni în adopția de către clienți a tehnologiilor digitale – nu doar a celor mobile și a serviciilor bancare online, ci și în utilizarea platformelor pentru videoconferințe, deschide calea băncilor să revizuiască felul în care oferă consultanță clienților.

Băncile nu mai pot doar să vorbească despre „tranziția digitală”. Pandemia COVID-19 a demonstrat tuturor că, în vremuri de dezechilibru social major, integrarea digitalului este ceea ce te face rezistent, ceea ce asigură continuitatea serviciilor pe care le oferi și care te ajută să protejezi sănătatea angajaților și a clienților tăi.

You Might Also Like

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

Podcast CSALB. Ne pot ajuta roboții în relația cu banca? Cât de mult va schimba Inteligența Artificială bankingul românesc?

Adelina Ionescu, Legal Director Garanti BBVA: „Echipa juridică, un partener care susține cultura organizațională prin implicare strategică”

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

TAGGED: Garanti BBVA, coronavirus, Covid-19, panemia coronavirus, Ufuk Tandoğan, digitalizare
Ufuk Tandoğan 30/06/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Ufuk Tandoğan
Ufuk Tandoğan este CEO Garanti BBVA România.
Previous Article Florin Cîțu: Din 1 iulie emitem o emisiune de obligațiuni, în lei, pentru români. Revenirea economică va fi în ‘V’. Dacă reuşesc, aşa cum îmi propun, să alocăm această sumă record pentru investiţii, câteva miliarde de euro, trimestrul 4 o să fie mult mai bun decât trimestrul 3
Next Article BNR: Indicele de referință pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC) a scăzut la 4,41%. Românii vor putea accesa credite mai ieftine
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

o lună ago

Podcast CSALB. Ne pot ajuta roboții în relația cu banca? Cât de mult va schimba Inteligența Artificială bankingul românesc?

2 luni ago

Adelina Ionescu, Legal Director Garanti BBVA: „Echipa juridică, un partener care susține cultura organizațională prin implicare strategică”

2 luni ago

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

3 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?