În aceste zile, băncile sunt ținta unor atacuri de tip spoofing – utilizarea frauduloasă a numărului de telefon asociat cu numele băncii, ne atrag clienții atenția. Cititorii BankingNews ne-au informat că au primit „telefoane dubioase din partea ING Bank sau BRD”. Alți cititori ne-au transmis că și fraudele de tip phishing s-au înmulțit, primind astfel de masaje „din partea BCR”
De altfel, banca franceză a venit astăzi cu precizări.
Ce este escrocheria spoofing?
Clienții sunt sunați de persoane care pretind că sunt (dar NU sunt) din partea unor instituții financiare banci sau BNR, și sunt chestionați în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelați. Se solicită date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ștergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcție de răspunsurile date de cel contactat).
Phishing-ul constă în email-uri care par a fi (dar nu sunt) din partea unei entități, despre un subiect care atrage atenția, care conțin de obicei un îndemn la o acțiune imediată și care, în caz contrar, pretind că se va întâmpla ceva negativ.
BRD: Ce poți face dacă ești ținta unei tentative de fraudă
BRD atrage atenția asupra creșterii din ultima perioadă a numărului de atacuri tip spoofing în care sunt utilizate fraudulos numere de telefon asociate cu BRD.
📞Ce este escrocheria spoofing? Pe scurt: escrocii sună potențiale victime cu scopul de a obține date personale și confidențiale cu ajutorul cărora să reușească să le fure banii. În demersul lor, răufăcătorii folosesc tehnologii care ascund numerele reale de telefon de pe care se inițiază apelurile și îi afișează persoanei apelate, în locul acestora, numere de telefon asociate cu BRD (de exemplu cele disponibile pe site-ul băncii sau cele de pe cardurile emise de bancă). Astfel, victimele pot avea impresia – falsă – că apelurile provin de la o sursă de încredere, ceea ce le poate determina să fie mai puțin atente și să divulge date personale și confidențiale.
❓Care e realitatea și ce trebuie să faci?
➡ Numerele de telefon disponibile pe site-ul băncii (cum ar fi TelVerde, 0800 803 803) sau cele de pe cardurile emise de BRD le utilizăm numai pentru a primi apeluri de la clienți.
➡Nu le folosim niciodată pentru a ne suna noi clienții! În plus, niciodată nu solicităm clienților parole și alte date confidențiale.
❗De aceea, este important sa nu dați curs unor astfel de solicitări! Dacă credeți că sunteți ținta unei astfel de tentative de fraudă, contactați-ne imediat prin MyBRD Contact (https://www.brd.ro/contacteaza-ne).