Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: PwC: 53% antreprenorii din Europa Centrală și de Est estimează scăderea veniturilor în următoarele 12 luni și doar 7% prevăd creștere
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > PwC: 53% antreprenorii din Europa Centrală și de Est estimează scăderea veniturilor în următoarele 12 luni și doar 7% prevăd creștere
Stiri pe scurt

PwC: 53% antreprenorii din Europa Centrală și de Est estimează scăderea veniturilor în următoarele 12 luni și doar 7% prevăd creștere

Gabriela Dinu
Last updated: 12/08/2020 10:43
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Mai mult de jumătate (53%) dintre antreprenorii din Europa Centrală și de Est (ECE) estimează scăderi ale veniturilor în următorul an, din cauza crizei pandemice, luând în considerare măsuri de reducere a costurilor, pregătirea angajaților, identificarea de produse noi și extinderea pe alte piețe, potrivit sondajului PwC EMEA Private Business Survey 2020.

Doar 7% dintre companiile antreprenoriale din ECE cred că vor înregistra creștere în acest an, iar 36% că se vor situa la același nivel ca anul trecut. În acest context, 31% din antreprenori au recurs la disponibilizări în ultimele luni, iar 5% au menționat că ar putea face disponibilizări în următoarele 12 luni. Asigurarea lichidității a devenit mai importantă ca niciodată. Astfel, 47% dintre respondenți au indicat că îmbunătățirea gestionării capitalului de lucru este necesară pentru a putea traversa perioada de criză. În același timp, un sfert dintre ei au crescut utilizarea noilor tehnologii.

”Pandemia actuală are un impact major asupra companiilor antreprenoriale din fiecare industrie și regiune. Proiecțiile de venituri pentru următoarele 12 luni s-au redus dramatic, mai mult de jumătate dintre respondenți așteptându-se la scăderi. Deși sunt nevoiți să diminueze costurile pentru a face față acestei situații și pentru a-și proteja lichiditatea, este remarcabil că, de asemenea, antreprenorii caută noi surse de venit, își examinează modelele de afaceri, folosesc tot mai mult noile tehnologii și investesc în inovație pentru a-și diferenția companiile”, declară Ionuț Sas, Partener și Liderul serviciilor pentru antreprenori, PwC România.

Pentru companiile antreprenoriale din ECE, cele mai mari amenințări pentru dezvoltarea afacerilor în perioada următoare sunt: reglementările, menționate de 82% dintre respondenți, urmate de lipsa de personal calificat (73%), securitatea cibernetică și IT (64%), noii competitori (64%) și incertitudinea geopolitică (64%). Coronavirusul este menționat de 45% dintre cei intervievați, pe același palier cu taxarea și perturbarea lanțurilor de aprovizionare.

Flexibilitatea răspunsului la evenimente cu efect perturbator, precum pandemia, este limitată de factori precum: dependența de câțiva furnizori și parteneri (62%), respectarea reglementărilor (51%) și lipsa personalului calificat (49%).

În schimb, asigurarea securității sanitare este principalul factor de succes în ”noua normalitate”, spun 89% dintre respondenți, urmat de utilizarea eficientă a muncii de la distanță (73%) și creșterea utilizării noilor tehnologii (67%). Alți factori menționați au fost extinderea pe noi piețe, lansarea de produse și servicii noi, îmbunătățirea competențelor angajaților și implicarea mai activă în companii a generațiilor viitoare (moștenitorii afacerilor).

Alte concluzii ale studiului

●50% dintre antreprenorii din Europa Centrală și de Est se așteaptă la declinul economiei globale în următoarele 12 luni, 36% cred că va rămâne la fel, iar 4% că va avea un avans moderat.
●În ceea ce privește strategia de afaceri pentru următorii doi ani, 60% dintre antreprenori au spus că vor continua să-și dezvoltate activitatea principală.
●58% dintre antreprenori cred că au gestionat impactul crizei COVID-19 la fel de bine ca principalii competitori din industria în care activează, iar 22% mai bine.
●Cele mai importante măsuri luate pentru gestionarea impactului crizei COVID-19, dar și pentru viitor sunt munca de la distanță (84%), reducerea timpului de lucru, concedii (67%), implementarea planurilor de criză existente.
●Principalele măsuri luate în cea mai recentă criză, anterioară celei pandemice, au fost: reduceri de cheltuieli (84%), intrarea pe noi piețe (84%), pregătirea personalului (68%) și disponibilizări (53%).

Despre sondaj

Datele pentru Europa Centrală și de Est au fost extrase din sondajul EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) Private Business Survey realizat în rândul a 2.990 de companii antreprenoriale din 53 de țări.

You Might Also Like

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

ProCredit anunță un profit de peste 25 milioane euro, iar sucursala din România joacă un rol central

Economia României, în fața furtunii! Cu haos politic, curs euro și dobânzi în creștere, inflația bate la ușă. Ce urmează?

TAGGED: venituri, economie, companii, afaceri, criza, venit, PwC, antreprenori, Ionut Sas
Gabriela Dinu 12/08/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article OTP Bank obține dublarea plafonului de garantare în cadrul Programului IMM Invest România
Next Article Studiu UniCredit Bank. Efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business: 50% dintre companii susțin că sunt interesate să implementeze soluții online

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

6 zile ago

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

6 zile ago

ProCredit anunță un profit de peste 25 milioane euro, iar sucursala din România joacă un rol central

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?