Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Pandemia va accelera adopția tehnologiilor digitale în sectorul bancar
Share
Notification Show More
Latest News
De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?
Stiri de top
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii > Pandemia va accelera adopția tehnologiilor digitale în sectorul bancar
OpiniiTop news

Pandemia va accelera adopția tehnologiilor digitale în sectorul bancar

Ufuk Tandoğan
Last updated: 30/06/2020 10:08
Ufuk Tandoğan 5 ani ago
Share
SHARE

Este de așteptat ca pandemia COVID-19 să fie cea mai mare provocare pentru economia mondială din ultimul secol. Depășirea impactului său va fi un proces de durată, în condițiile în care majoritatea businessurilor, printre care și băncile, să luptă să meargă înainte. Cu toate acestea, sectorul financiar se află în poziția unică de a juca un rol esențial în susținerea comunităților și a clienților săi. Exact acestea sunt și așteptările. Guvernele și autoritățile de reglementare doresc ca sectorul bancar să sprijine în mod activ economia prin programe de creditare, precum și alte soluții financiare pentru întreprinderi și familii. Felul în care băncile vor fi percepute în anii următori s-ar putea să depindă de răspunsul lor de astăzi.

Pe măsură ce scăderea economică se estompează și viața revine la o nouă normalitate, băncile de retail se recalibrează pentru viitor, un viitor ale cărui coordonate s-au schimbat aproape peste noapte: nevoile financiare ale clienților, modul de interacțiune cu băncile, modul în care lucrează angajații și chiar așteptările societății față de bănci. În timp ce se adăposteau, ca urmare a măsurilor impuse de autorități pentru a combate răspândirea virusului, consumatorii au apelat la tehnologia digitală pentru a-şi rezolva diverse probleme, pentru videoconferințe, plăți peer-to-peer sau servicii bancare online. Pentru că nu au putut vizita sucursalele bancare, clienții au utilizat aplicațiile mobile și serviciile de internet banking într-un număr mai mare ca oricând.

Potrivit unui sondaj realizat de McKinsey asupra clienților europeni, în doar două luni, adopția soluțiilor bancare digitale a avansat cu doi ani. „Gradul de utilizare a soluțiilor digitale a crescut cu 20%, utilizarea cash-ului s-a înjumătățit, între 30 și 40% dintre consumatori au avut mai multă nevoie de consultanță, în timp ce între 20 și 40% au solicitat produse care să îi susțină pe durata crizei”, arată MxKinsey în No Going Back: New Imperatives for European Banking.

Creșterea cererii pentru servicii bancare digitale pune acum mai multă presiune asupra sectorului financiar, pentru a inova și pentru a accelera adopția tehnologiilor digitale. Clienții vor să aibă libertatea să își desfășoare întreaga activitate financiară, în siguranță și cu uşurinţă, de pe telefon sau laptop. Aceştia au văzut că atunci când s-a declanșat pandemia și sectorul bancar a fost forțat să ofere consumatorilor alternative de digital banking, au reușit să facă acest lucru într-un interval de timp pe care nimeni nu l-a crezut fezabil. Acum, așteaptă aceeași promptitudine și grad de inovație în adaptarea la schimbare și adoptarea tehnologiei ca noul mod de operare.

Saltul făcut în ultimele luni în adopția de către clienți a tehnologiilor digitale – nu doar a celor mobile și a serviciilor bancare online, ci și în utilizarea platformelor pentru videoconferințe, deschide calea băncilor să revizuiască felul în care oferă consultanță clienților.

Băncile nu mai pot doar să vorbească despre „tranziția digitală”. Pandemia COVID-19 a demonstrat tuturor că, în vremuri de dezechilibru social major, integrarea digitalului este ceea ce te face rezistent, ceea ce asigură continuitatea serviciilor pe care le oferi și care te ajută să protejezi sănătatea angajaților și a clienților tăi.

You Might Also Like

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

De ce are România nevoie de o bancă de dezvoltare? Dan Sandu, CEO, explică: BID este o instituție creată cu misiunea clară de a reduce dezechilibrele acolo unde piața bancară nu reușește singură

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

Garanti BBVA lansează pentru clienții noi, persoane fizice, procesul de înrolare 100% online, rapid, simplu și pregătit pentru viitor, oferindu-le acces instantaneu la produsele și serviciile bancare prin aplicația de Mobile Banking. Tolga Banyocu: ”Nu digitalizăm doar procesele sau produsele și serviciile, ci reimaginăm complet bankingul”

TAGGED: Covid-19, panemia coronavirus, Ufuk Tandoğan, digitalizare, Garanti BBVA, coronavirus
Ufuk Tandoğan 30/06/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Ufuk Tandoğan
Ufuk Tandoğan este CEO Garanti BBVA România.
Previous Article Florin Cîțu: Din 1 iulie emitem o emisiune de obligațiuni, în lei, pentru români. Revenirea economică va fi în ‘V’. Dacă reuşesc, aşa cum îmi propun, să alocăm această sumă record pentru investiţii, câteva miliarde de euro, trimestrul 4 o să fie mult mai bun decât trimestrul 3
Next Article BNR: Indicele de referință pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC) a scăzut la 4,41%. Românii vor putea accesa credite mai ieftine

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

4 zile ago

De ce are România nevoie de o bancă de dezvoltare? Dan Sandu, CEO, explică: BID este o instituție creată cu misiunea clară de a reduce dezechilibrele acolo unde piața bancară nu reușește singură

5 zile ago

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

o săptămână ago

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

2 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?