Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Michal Szczurek, ING Bank: ”Cea mai importantă lecție învățată de bănci este asumarea responsabilității pentru proprii clienți”
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Michal Szczurek, ING Bank: ”Cea mai importantă lecție învățată de bănci este asumarea responsabilității pentru proprii clienți”
Interviuri

Michal Szczurek, ING Bank: ”Cea mai importantă lecție învățată de bănci este asumarea responsabilității pentru proprii clienți”

Cornel Dinu
Last updated: 14/01/2019 18:04
Cornel Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Chiar dacă s-au confruntat cu efectele crizei financiare din 2008, după 10 ani există încă români care nu se simt confortabil să discute despre bani și soluții pentru o viața financiară sănătoasă, constată Michal Szczurek, CEO ING Bank. Instituția de credit olandeză derulează de mai mulți ani un program de educație financiară, ce își dorește să ajute persoanele în impas financiar să facă față discrepanțelor dintre venituri și cheltuieli și să depășească aceste perioade dificile. ”Vorbim despre consultanță personalizată, discuții unu la unu și impact măsurabil și clar pentru fiecare beneficiar. Însă ce am înțeles prin acest program este că oamenii nu realizează că au probleme financiare și evită să discute pe astfel de subiecte. Acestea nu mai trebuie să fie subiecte tabu dacă vrem să construim un comportament financiar sănătos”, avertizează Michal Szczurek.

  • Cum caracterizați parcursul industriei bancare din România de-a lungul perioadei 2008 – 2018 și care sunt principalele elemente ce trebuie semnalate?
  • Ultimii 10 ani au oferit industriei bancare o serie de lecții, una dintre acestea fiind responsabilitatea. Bancile trebuie să își asume în egală măsură cu clientul responsabilitatea unui credit neperformant și trebuie să anticipeze momentele grele, să ofere clienților consultanță și opțiuni ajustate pe termen lung. Industria bancară a devenit mai matură și datorită digitalizării, ce a forțat reevaluarea procedurilor bancare, actualizând infrastructura pentru a putea oferi servicii mai rapid, sigure și simple. Ultimii ani ne-au dovedit că atunci când vine vorba de banking, contează mai puțin produsul în sine care, cu mici nuanțe, este același de la bancă la bancă. Contează mai mult experiența pe care o are clientul. Clienții au început să ne compare cu alte cu alte servicii sau aplicații de mobil, indiferent dacă sunt sau nu legate de domeniul financar-bancar.
  • Care sunt cele mai importante învățăminte, raportându-ne la activitatea băncilor locale din tot acest timp?
  • După cum menționam anterior, aș începe cu asumarea responsabilității pentru clienții noștri, și aici putem include de la educație, la produse competitive și infomații transparente oferite de consultanții bancari în sucursale sau online. ING Bank s-a remarcat mereu prin experiența diferențiatoare, concentrată mai mult pe serviciile online. Această strategie a făcut ca 96% dintre comunicările clienților cu banca să fie online, nu prin sucursale sau call center. Amprenta teritorială va fi mereu acolo pentru produse mai complexe și decizii mai dificile, dar am reușit să aducem, împreună cu clienții noștri, un model de banking relevant nevoilor lor, deși poate părea că nu adresează întregii piețe. Și tocmai datorită acestei relevanțe și experiențe diferențiatoare am reușit să ajungem pe locul 6 în topul băncilor, după active, și să fim singura bancă din top 10 cu creștere organică.
  • Cu ce plusuri și minusuri rămâne industria de profil la bilanțul celor 10 ani?
  • Unul din plusurile venite în acești ani, dar nu datorită crizei, ci modernizării, este digitalizarea. Aceasta va asigura accesul de oriunde, oricând, o mai bună transparență, servicii mai bune, rapide și sigure. Tot la plusuri aș mai adăuga comunicarea cu clientul, care s-a schimbat. Criza ne-a apropiat pentru o relație mai bună, pentru că este în interesul nostru ca termenii și condițiile să fie competitive și bine înțelese de către aceștia. Avem un mod mult mai direct de a comunica cu clienții prin canale digitale, call center și sucursale. Pe de altă parte, avem spre exemplu un newsletter zilnic în care citim feedbackul clienților după ce ne folosesc serviciile, avem studii periodice prin care măsurăm nivelul de satisfacție, ne uitam prin comentariile din social media să vedem unde mai avem de lucrat. Toate cele de mai sus se pot rezuma la construirea unui produs relevant, ceea ce înseamnă și să te adaptezi mai rapid ca niciodată. Vedem, totodată, că mai e un drum lung de parcurs la nivelul educației financiare. ING Bank are programul Banometru, ce își dorește să ajute persoanele în impas financiar să facă față discrepanțelor dintre venituri și cheltuieli și să depășească aceste perioade dificile. Prin urmare vorbim despre consultanță personalizată, discuții unu la unu și impact măsurabil și clar pentru fiecare beneficiar. Însă ce am înțeles prin acest program este că oamenii nu realizează că au probleme financiare și evită să discute pe astfel de subiecte. Acestea nu mai trebuie să fie subiecte tabu dacă vrem să construim un comportament financiar sănătos.
  • Ce semnificație are, din punctul dumneavoastră de vedere, comportamentul băncilor în perioada amintită și cum s-au adaptat instituțiile de credit la noile condiții economice și sociale generate de criză financiară din 2008?
  • Ca răspuns la schimbările mediului în care operează, băncile și-au recalibrat și ajustat strategiile și modelele de business. Băncile se confruntă cu o profitabilitate mai redusă și moștenirile trecutului. În urma crizei financiare, băncile și-au redus activitățile de tranzaționare pe piețele financiare și operațiunile globale, dar nu există dovezi empirice care să susțină că și-au redus activitatea de bază de creditare. Multe bănci au trebuit să implementeze programe de ajustare a costurilor și de adoptare a unor noi tehnologii ca răspuns la profitabilitatea în scădere. Reglementările noi au condus la îmbunătățirea semnificativă a surselor de finanțare, a capitalurilor și a transparenței în relația cu clienții.
  • Încotro se îndreaptă industria bancară din România, proiectând viitorul următorilor 10 ani?
  • Serviciile bancare nu au cunoscut o evoluție revoluționară până acum, dar odată cu digitalizarea, fintech-urile și așteptările clienților în schimbare, apare și un nou mod de a face banking, dar și noi servicii. Spre exemplu cum ar fi analiza cheltuielilor din bugetul familiei. Băncile nu mai sunt doar instituții de creditare, ele devin responsabile și pentru ce anume oferă un împrumut. Pe lângă lucrurile deja menționate și verificările realizate pentru a nu supraîndatora un client, cel mai bine putem explica viitorul prin creditarea corporate, oferită deja de colegii noștri din Wholesale Banking. La nivel de grup și în România, ING Bank nu mai oferă creditare pentru anumite industrii precum cea a tutunului, spre exemplu, și a dezvoltat un mecanism de împrumut mai sustenabil pentru a motiva companiile să își actualizeze modelul de business pentru a deveni mai responsabile și verzi. Compania este apoi reevaluată periodic și, în funcție de evoluție și rezultate, primește condiții mai bune de creditare sau nu. În România, deja 30% din portofoliul nostru se definește ca fiind sustenabil.

You Might Also Like

Topul băncilor după active în 2024. Raportul BNR dă peste cap toate calculele inițiale: surpriza vine de la CEC Bank, care și-a consolidat poziția a treia, consemnând cea mai puternică creștere. Banca Transilvania, BCR și Raiffeisen Bank – celelalte bănci care au făcut furori. UniCredit Bank nu poate ajunge deocamdată pe podium nici după fuziunea cu Alpha Bank

ING Bank România a premiat proiecte de business create de elevi de liceu într-un program organizat cu sprijinul Federației Naționale a Părinților FNaP ProEdu. Eugen Ilea: ”Am demonstrat că împreună putem contribui la educația multilaterală extra curriculară la nivel de liceu”

Cât trebuie să economisești lunar ca să ai siguranță financiară? Răspunsul specialiștilor prezenți la podcastul CSALB

Alina Plătică, Garanti BBVA: Siguranța financiară începe cu decizii informate și protecție digitală

Românii au depus plângeri la CSALB privind înșelăciunile financiare, fenomen în creștere. Alexandru Păunescu: „Am înregistrat 20 de cereri care aveau ca obiect frauda bancară, iar băncile au acceptat cinci negocieri”. Cum a ajuns manipularea emoțională cel mai folosit scam

TAGGED: Michal Szczurek, ING Bank
Cornel Dinu 13/01/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article François Bloch, BRD: ”Criza economică a fost o oportunitate pentru bănci pentru a-și revizui modelele de afaceri”
Next Article Ufuk Tandoğan, Garanti Bank: ”Criza financiară ne-a reamintit că sectorul bancar este unul în care încrederea este un element vital”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Topul băncilor după active în 2024. Raportul BNR dă peste cap toate calculele inițiale: surpriza vine de la CEC Bank, care și-a consolidat poziția a treia, consemnând cea mai puternică creștere. Banca Transilvania, BCR și Raiffeisen Bank – celelalte bănci care au făcut furori. UniCredit Bank nu poate ajunge deocamdată pe podium nici după fuziunea cu Alpha Bank

2 săptămâni ago

ING Bank România a premiat proiecte de business create de elevi de liceu într-un program organizat cu sprijinul Federației Naționale a Părinților FNaP ProEdu. Eugen Ilea: ”Am demonstrat că împreună putem contribui la educația multilaterală extra curriculară la nivel de liceu”

2 săptămâni ago

Cât trebuie să economisești lunar ca să ai siguranță financiară? Răspunsul specialiștilor prezenți la podcastul CSALB

2 săptămâni ago

Alina Plătică, Garanti BBVA: Siguranța financiară începe cu decizii informate și protecție digitală

4 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?