Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Aegon Diagnose.me: România este pe locul al doilea ca număr de solicitări pentru servicii de a doua opinie medicală, în Europa Centrală și de Est
Share
Notification Show More
Latest News
De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?
Stiri de top
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Aegon Diagnose.me: România este pe locul al doilea ca număr de solicitări pentru servicii de a doua opinie medicală, în Europa Centrală și de Est
Stiri pe scurt

Aegon Diagnose.me: România este pe locul al doilea ca număr de solicitări pentru servicii de a doua opinie medicală, în Europa Centrală și de Est

Gabriela Dinu
Last updated: 23/10/2019 12:20
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

În primele zece luni din 2019, România s-a clasat pe a doua poziție în topul țărilor din Europa Centrală și de Est (ECE), de unde au venit cele mai multe cazuri pentru Diagnose.me, platforma internaţională de a doua opinie medicală pe care românii o pot accesa prin asigurarea Aegon Diagnose.me, lansată pe piaţa locală în decembrie 2017.

Astfel, românii au reprezentat 11,5% dintre cazurile provenite din regiunea ECE, devansând Ucraina, Polonia, Cehia și Ungaria și fiind depășiți doar de Slovacia. Potrivit statisticilor Diagnose.me, țara noastră ocupă locul al patrulea, la nivel mondial, ca număr de solicitări. Din datele Aegon, rezultă că aproximativ 8.000 de români au ales serviciul Aegon Diagnose.me, în 2019. O parte dintre aceștia au apelat deja la părerea medicilor din străinătate, pentru a verifica dacă diagnosticele sau tratamentele primite inițial au fost cele corecte.

“Serviciile de a doua opinie medicală cresc, ca număr de solicitări, pe fondul interesului din ce în ce mai ridicat al românilor pentru starea de sănătate, a lor și a celor dragi. Este un lucru bun, deși această nișă a pieței de asigurări mai are încă mult spațiu pentru dezvoltare, în România. La nivelul portofoliului Aegon România, am observat că acest serviciu este tot mai solicitat, iar cei mai mulți clienți, care au apelat deja la medicii de pe platforma Diagnose.me, au dorit să se asigure că tratamentul prescris este cel corect”, a spus Sînziana Maioreanu, Director General al Aegon România.

Conform statisticilor Aegon România și Diagnose.me, 70% dintre cazurile provenite din țara noastră au vizat verificarea tratamentului primit de la medicul curant, iar 30% dintre românii care au apelat la acest serviciu au dorit o a doua opinie legată de diagnostic.

Datele Diagnose.me, compania care este partener al Aegon în furnizarea serviciilor de a doua opinie medicală, arată că aproximativ 40% dintre cazurile care au ajuns să fie analizate de specialiştii lor au fost oncologice, 20% ortopedice, 12% neurologice, 7% boli rare, iar restul au avut nevoie de opinia medicilor specializaţi în gastroenterologie, pneumologie şi imunologie.

Motivele pentru care oamenii apelează la servicii de a doua opinie medicală se încadrează în trei mari categorii. Astfel, sunt situații în care opinia unui expert medical este absolut necesară, de exemplu atunci când există anumite leziuni descoperite la computerul tomograf, iar biopsia nu este posibilă. O a doua categorie vizează întrebările referitoare la intervenții medicale deja recomandate, de a căror necesitate pacientul nu este convins. Mai există și o a treia situație, care include persoane cu probleme medicale cronice, pentru care tratamentele nu au avut succes până în prezent.

Erik Ranschaert, Director Medical al Diagnose.me: “Cauzele care îi aduc pe oameni la noi sunt multiple: de la nemulţumiri sau dezaprobări legate de diagnosticul sau tratamentul primit iniţial, la nesiguranţă sau chiar teamă legată de tratamentul oferit, până la dorinţa de a se reasigura că diagnosticul şi tratamentul primite de la un alt medic sunt corecte. De multe ori, obţinerea unei a doua opinii medicale a schimbat radical traiectoria unui caz sau a unui tratament. Am avut chiar multe cazuri în care pacientul a fost diagnosticat sau tratat total greşit. Au existat inclusiv situaţii în care o tumoră nu a fost identificată sau a fost diagnosticată eronat. Motivele pentru care ni se adresează pacienții sunt diferite, însă cu siguranţă nu fac acest lucru doar în cazul în care discutăm despre o boală gravă.”

Unul dintre cazurile soluționate în România a fost cel al unui pacient de 57 de ani, diagnosticat cu tumoră malignă la stomac, căruia i s-a recomandat o cură de chimioterapie, urmată de o intervenție chirurgicală. Pentru a se asigura că schema de tratament recomandată este corectă, acesta s-a consultat cu unul dintre cei 150 de specialiști înscriși pe platforma online Diagnose.me, dr. Klaus Kaczirek, profesor în cadrul Universităţii de Medicină din Viena.

În urma analizării documentelor și a investigațiilor medicale trimise de pacient, specialistul austriac a identificat o greşeală de interpretare a scanării realizate cu ajutorul computerului tomograf. Astfel, a concluzionat că intervenţia chirurgicală nu era cea mai recomandată procedură în cazul acesta, ci chimioterapia. Chirurgul care ar fi urmat să efectueze operația, în România, a confirmat că intervenția nu era necesară.

Reprezentantul Diagnose.me consideră că educarea oamenilor în direcția apelării la serviciile de a doua opinie medicală va avea, în timp, un impact pozitiv asupra sănătății publice. “Sunt multe țări, spre exemplu Suedia, Norvegia, Danemarca sau Olanda, unde consultarea unui al doilea specialist înainte de a face anumite tratamente este obligatorie.

Experiența a demonstrat faptul că apelând la o a doua opinie medicală, numărul intervenţiilor chirurgicale inutile și chiar al erorilor medicale a scăzut semnificativ. Numărul clienţilor nemulţumiţi de raportul medical primit după obţinerea unei a doua opinii medicale este mic, poate 1-1,5%. De cele mai multe ori, nemulţumirea lor se bazează nu pe calitatea raportului, ci pe aşteptările lor, poate chiar pe speranța de a nu fi confirmat un diagnostic”, a conchis Prof. Dr. Erik Ranschaert.

Aegon Diagnose.me este un serviciu oferit în parteneriat cu Diagnose.me, companie înființată de doi antreprenori olandezi în 2013, ca urmare a propriilor lor experiențe în sistemul medical.

Diagnose.me funcționează ca o platformă online, unde pacienții au acces la know-how-ul unor medici cu renume internațional, care oferă o a doua opinie medicală. Mai multe informații sunt disponibile atât pe site-ul Aegon România, cât și pe https://www.diagnose.me/en/.

Serviciul Aegon Diagnose.me poate fi cumpărat direct de la Aegon România, pentru cei care sunt deja clienți sau prin intermediul mai multor canale: din rețeaua Banca Transilvania, alături de asigurarea de viață cu acumulare – Aegon Fii Sigur, din rețeaua Alpha Bank, ca produs opțional și complementar contului curent și prin brokerii parteneri: Campion Broker de Asigurare, Safety Broker de Asigurare, Inter Broker de Asigurare, Globasig Broker de Asigurare şi Global Assistance.

You Might Also Like

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

Banca Transilvania a finalizat cu succes fuziunea cu OTP Bank România. Ӧmer Tetik: Le spunem bun venit noilor clienți, parteneri de business și colegi

Banca Transilvania și Victoriabank oferă clienților transferuri de bani fără costuri între cele două bănci. Patru inovații de banking introduse de Victoriabank pe piața locală

INFO. Cum pot intra clienții OTP Bank în posesia cardurilor BT

După ce a depășit pragul de 100.000 de clienți BT Premium, banca cu sediul în Cluj lansează cardul BT Visa Platinum Debit. Oana Ilaș: Susținem prosperitatea prin lansări de produse și servicii, oferte exclusiviste și human banking

TAGGED: Aegon Diagnose.me, a doua opinie medicala, opinie medicala, second opinion, medic, Diagnose.me, BT
Gabriela Dinu 23/10/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Puterea de cumpărare a europenilor este de 14.739 de euro de persoană în 2019, a românilor de 5.881 euro. TOP 10 județe din România
Next Article Peste 50 de furnizori-terți au testat API-urile BCR, conform PSD2. Marian Ignat: Evoluția în banking înseamnă o permanentă reinventare. Iar reinventarea se poate face inclusiv prin open banking

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

3 săptămâni ago

Banca Transilvania a finalizat cu succes fuziunea cu OTP Bank România. Ӧmer Tetik: Le spunem bun venit noilor clienți, parteneri de business și colegi

3 luni ago

Banca Transilvania și Victoriabank oferă clienților transferuri de bani fără costuri între cele două bănci. Patru inovații de banking introduse de Victoriabank pe piața locală

4 luni ago

INFO. Cum pot intra clienții OTP Bank în posesia cardurilor BT

4 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?